недеља, 5. јун 2016.

Moje drage kamile

Nedavno smo objavili video za moju pesmu koju mnogo volim, „Ide prva kamila“, te poželeh da sa vama podelim zašto mi je ona specijalno draga.
Foto: Pevaj sa Sandrom

Elem, nekih desetak godina unazad, nakon što sam se vratila iz letovanja u Egiptu, setim se kamila koje sam tamo videla, kako se vuku po pesku, nogu pred nogu. I počne da mi se vrzma po glavi melodija. Refren sam odmah smislila, bio je vrlo pevljiv, ali strofe nikako da odmaknu od dva tona. Stavim ja note na papir, a ono zvuči bezvezno, da bezveznije ne može. I tako zaboravim i na kamile i na pesmu.

Slika: Aleksandra Grbić Hrustić, Akrilik na platnu 
Foto: Pevaj sa Sandrom  

Dve godine kasnije, dok sam sa decom čekla da počne neki nastup, nađe mi se nekako gitara u rukama. Počnem da drndam nekoliko akorada, onako iz dosade, i nekako mi izađe refren pesme o kamilama: „Dan za danom, kilometre broje, nogu pred nogu, nose grbe svoje.“ Pomislim kako je super, interesantna pevljiva melodija, a reči tačno opisuju letargiju i lagano geganje kamila. Čekaj, a šta će da rade te kamile u strofama? Hm, na primer neka hodaju, jer to svakako i rade. A onda mogu i da stanu. E, na kraju neka đuskaju. I tako nastade pesma, super pesma. A kada sam je dala fenomenalnom aranžeru Dejanu, zablistala je punim sjajem. Radeći sa decom u školi „Melodium“ vrlo brzo smo shvatili da klinci obožavaju tu pesmu. 

Foto: Pevaj sa Sandrom
Sada, kada živim u Ujedinjenim Arapskim Emiratima, imam priliku da kamile viđam svakodnevno, čak i na putu od kuće do škole. Gegaju se sporo, ne razmišljajući ni o čemu. Gledaju me umiljato, očima sa velikim trepavicama i lenjo žvaću travčice koje usput nađu. Kamile koje se mogu videti ovde, na Bliskom Istoku, imaju samo jednu grbu a one dvogrbe se nalaze u Srednjoj Aziji. Moram razočarati one koji misle da postoje i kamile sa tri i više grba - nažalost, to nije tačno. Takođe, pogrešno je i uverenje da kamile skladište vodu u svojim grbama. Njihove grbe su u stvari rezervoari za salo, koje im služi da prežive velike vrućine tako što smanjuju trošenje vode u telu. Jeste li znali da se bebe kamile rađaju bez grbe? One su veoma vezane za majku i od nje se ne razdvajaju i po nekoliko godina. 

U arapskom svetu kamile su simbol strpljenja, tolerancije i izdržljivosti. Ovu lokalnu, Emiraćani zovu Džamila, ali pored tog imena imaju još stotinak različitih naziva za kamile, jer su one izuzetno važne za arapski narod. 



Нема коментара:

Постави коментар